top
logo

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

Nowości
Spotkanie w Krainie Bajek
Piątek, 16 Czerwiec 2017 16:03
13 czerwca  uczniowie klasy pierwszych  w ramach podsumowania realizowanego projektu czytelniczego  zaprezentowali   program pt. Spotkanie w Krainie Bajek. Zaproszeni goście pogratulowali nam pięknego przygotowania przedstawienia. Rodzice usłyszeli podziękowania za towarzyszenie i wspieranie dzieci w pierwszym roku nauki w szkole.  Za całoroczną, wszechstronną współpracę dziękują również wychowawczynie klas pierwszych; Marzanna Gawron i Agnieszka Cetnarowska.

Wycieczka uczniów klasy Ia i Ib do Krakowa
Niedziela, 11 Czerwiec 2017 19:33

We wtorek 6 czerwca uczniowie klas pierwszych  odwiedzili królewskie miasto Kraków . Wycieczkę rozpoczęliśmy od wizyty w ZOO. Największe wrażenie na dzieciach zrobił pokaz karmienia słoni , spotkanie z pingwinami , żyrafy, dzikie koty i zabawy małp. W Klockolandzie  była okazje aby poznać historię  klocków Lego, pobawić się w konstruktorów i podziwiać eksponaty. Trzecim etapem wycieczki był Wawel. Na koniec  odwiedziliśmy Smoczą Jamę  , ale smoka w niej nie było , bo od lat stoi nad Wisłą.

Zielona Szkoła
Poniedziałek, 05 Czerwiec 2017 18:49

Wycieczka do Tuchowa
Piątek, 02 Czerwiec 2017 09:00

Dnia 30.05.2017 r. uczniowie klasy II Szkoły Podstawowej pod opieką wychowawczyni p. Jadwigi Różyckiej oraz mam: p. Elżbiety Łątki i p. Mirosławy Pałuckiej - byli na wycieczce w Tuchowie.

Wycieczkę rozpoczęliśmy od pobytu w Bazylice pw. Nawiedzenia Najświętszej Maryi Panny. Tam mieliśmy okazję zwiedzić Muzeum Misyjne Redemptorystów, które posiada w swych zbiorach eksponaty pochodzące z krajów Ameryki Południowej, objętych  działalnością  prowadzoną przez członków zakonu. W ramach ekspozycji prezentowane są wytwory kultury materialnej (ubiory, przedmioty codziennego użytku, przedmioty kultu religijnego) oraz okazy  fauny i flory.  Następnie podziwialiśmy ruchomą szopkę, a  później zwiedzaliśmy Muzeum Sanktuaryjne oraz Muzeum Etnograficzne, a w nim liczne eksponaty związane z tuchowskim pszczelarstwem oraz kulturą ludową miasta i okolicy. Mieliśmy również okazję na chwile modlitwy i zadumy przed cudownym obrazem Matki Bożej Tuchowskiej.

Z Lipowego Wzgórza udaliśmy się do Ośrodka Rekreacji „Dolina Białej”. Tam jeździliśmy na koniu, bawiliśmy się na placu zabaw, graliśmy w piłkę nożną i siatkówkę plażową, były zawody w strzelaniu z łuku, a także współzawodnictwo w różnych konkurencjach sportowych. Aby nie zabrakło nam sił do zabawy jedliśmy lody, kiełbaski z grilla, wypiliśmy wiele litrów soku i wody.

Przez cały czas towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda. To była udana wycieczka.

Egzamin na kartę rowerową
Środa, 31 Maj 2017 04:05

Dnia 29 maja w naszej szkole odbył się egzamin na kartę rowerową. Uczniowie potraktowali bardzo poważnie ubieganie się o swój pierwszy dokument upoważniający do poruszania się rowerem po drogach publicznych. Egzamin podzielony był na dwa etapy. W pierwszej części kandydaci musieli wykazać się znajomością przepisów ruchu drogowego i pozytywnie zaliczyć test. Natomiast druga część to był sprawdzian umiejętności praktycznych. Uczestnicy musieli sprawnie pokonać tor i sygnalizować wykonywane manewry pamiętając o obowiązujących przepisach. Egzamin praktyczny zakończył się dla wszystkich obecnych  uczniów sukcesem.  Zwieńczeniem udanego egzaminu było wspólne zdjęcie. Pamiętajmy, że posiadanie karty rowerowej nie zwalnia nas z przestrzegania przepisów ruchu drogowego.

Nad prawidłowym przebiegiem egzaminu czuwali: Lidia Borczyk, Barbara Sajdak oraz Marek Mikos. Nauczyciele oprócz egzaminowania, udzielali młodym cyklistom dobrych rad na temat bezpiecznego poruszania się rowerem i pieszo, szczególnie teraz przed zbliżającymi się wakacjami.