top
logo

Licznik odwiedzin

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter

klasa IIA
Wpisany przez admin   
Czwartek, 03 Grudzień 2015 14:24

Rok szkolny 2015/2016

Jak dbać o zęby
W dniu 7 marca 2016r. uczniów klasy II A odwiedziła szkolna higienistka, pani Katarzyna Gierałt. Celem jej wizyty było przekazanie uczniom wiedzy na temat prawidłowej pielęgnacji zębów i jamy ustnej. Pani higienistka za pomocą modelu szczęki demonstrowała dzieciom prawidłowy sposób mycia zębów. Uczniowie byli zainteresowani tematem i zadawali dużo pytań. Na zakończenie podziękowali pani Katarzynie i wręczyli jej drobny upominek.
Podczas lekcji uczniowie czytali artykuły popularnonaukowe na temat zębów, poznali ich budowę i rodzaje. Dowiedzieli się, jakie produkty żywnościowe sprzyjają, a jakie szkodzą ich zdrowiu. Przeprowadzili również doświadczenia, badając jak kwas wpływa na skorupkę jajka kurzego i jak pasta do zębów z fluorem zapobiega jego działaniu.
Na zakończenie dzieci oglądały film pt. „W Królestwie Zębolandii”, podczas którego utrwalili zdobytą wcześniej wiedzę.


8 marca – Dzień Kobiet i Dziewcząt
Dnia 8 marca 2016r. chłopcy z klasy II A przygotowali miłą niespodziankę dla Wychowawczyni i koleżanek z klasy. Uczniowie uczcili Dzień Kobiet składając dziewczynkom życzenia i wręczając im słodkie upominki.
Dziękujemy!


10 marca – Dzień Mężczyzn i Chłopców
Dnia 10 marca 2016r. dziewczynki z klasy II A miały możliwość odwdzięczenia się chłopcom za złożone im dwa dni wcześniej życzenia i otrzymane upominki. W Dzień Mężczyzn uczennice złożyły życzenia swoim kolegom z klasy i podarowały przygotowane słodycze.
Dodatkowo, cała klasa dostała opaski odblaskowe od firmy „Piwniczanka”, która tego dnia przeprowadzała prelekcję na temat „Wpływ wody na zdrowie człowieka”.


Wystawa „Skarby mórz i oceanów”
Dnia 14 marca 2016r. uczniowie klasy II A uczestniczyli w prelekcji pana Stanisława Jantary na temat „Skarby mórz i oceanów” oraz oglądali zgromadzone przez niego okazy fauny i flory morskiej. Prezentowana kolekcja liczy ponad 500 okazów zbieranych od około 30 lat w rejonie Wielkiej Rafy Koralowej, Morza Śródziemnego i Bałtyckiego.
Uczniowie oglądali m.in.: egzotyczne ryby, jadowitego ślimaka, rozgwiazdy, rekinka psiego, rekina marmurkowego, szczęki rekina ludojada, muszlę największego ślimaka na świecie-Syrnixa, kraba królewskiego, gąbki, pąkle, langusty, jeżowce, koralowce, małże, kolekcję naturalnych pereł i korali szlachetnych, bursztyny oraz kolekcję muszli ozdobnych.
W czasie prelekcji uczniowie usłyszeli wiele ciekawostek dotyczących podwodnego świata: jak powstają perły, że muszelki były najstarszymi pieniędzmi na świecie, że bursztyn jest skarbem Bałtyku.
Wiele radości sprawiło uczniom oglądanie okazów z bliska oraz możliwość dotknięcia niektórych z nich. To była ciekawa lekcja przyrody!

 

 

 

 Do czego potrzebna jest skóra?
W dniu 4.03.2016r. uczniowie klasy II A przeprowadzali różnorodne doświadczenia umożliwiające zebranie wiadomości na temat znaczenia skóry dla człowieka. Dotykali różnych przedmiotów: pluszowego misia, grzebień, szczotkę do włosów, filiżanki z ciepłą wodą, kostek lodu i wypowiadali się na temat doznań na skórze w czasie kontaktu z przedmiotem. Następnie badali wrażliwość skóry na dotyk i temperaturę w różnych miejscach ciała. Swoje wyniki zapisywali na karcie obserwacji. Po wypełnieniu karty porównywali swoje spostrzeżenia i wysuwali wnioski na temat „Do czego potrzebna jest skóra?”.
Podczas zajęć uczniowie poznali zalecenia związane z ochroną skóry przed działaniem warunków atmosferycznych, takich jak słońce czy mróz.
Na zakończenie zajęć, każdy z uczniów odbił odcisk swojego kciuka, zauważając ze nie ma dwóch identycznych odcisków palców.

 


 

Klasowy Konkurs Recytatorski
W dniu 3.03.2016r. w klasie II A odbył się Klasowy Konkurs Recytatorski pod hasłem „Przyjaciele dzieci wierszem do nich piszą”. Każdy z uczniów przygotował i prezentował przed klasą jeden wybrany wiersz. Niektórzy uczniowie przygotowali rekwizyty i kostiumy dla jak najlepszej prezentacji.
Gdy wszyscy uczestnicy przedstawili swoje interpretacje wierszy, odbyło się głosowanie, które wyłoniło zwycięzców: 1 miejsce zajęła Katarzyna Hadas recytując wiersz „Żaba”, 2 miejsce – Anna Sarad z wierszem „Brudas”, zaś 3 miejsce ex aequo: Martyna Peszka, Weronika Urbanek i Janusz Kiełtyka.
W konkursie szkolnym klasę może reprezentować maksymalnie 3 osoby, dlatego też następnego dnia odbyła się dogrywka pomiędzy Weroniką i Januszem (Martyna była w tym dniu nieobecna). Zwyciężyła Weronika, zatem reprezentacja klasy będzie składać się z Kasi, Ani i Weroniki.
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy sukcesów w konkursie szkolnym!

 

 

Mierzymy pojemność
W dniu 23.02.2016 na zajęciach edukacji matematycznej uczniowie poznawali pojęcia dotyczące pojemności: litr, pół litra i ćwierć litra. Aby łatwiej było im zrozumieć te pojęcia, przeprowadzali doświadczenia polegające na mierzeniu pojemności. Praktyczne próby z przelewaniem wody ułatwiły im również rozwiązywanie zadań tekstowych. Wszyscy uczniowie byli zaangażowani w przeprowadzenie doświadczeń i świetnie się przy tym bawili.

 


 

Podróżnik

 

 

Makieta „Kraina Tauronka” – klasa II A pracuje metodą projektu
Uczniowie klasy II A we współpracy z nauczycielem i przy wsparciu rodziców podjęli się bardzo trudnego zadania – realizacji 4 Misji Specjalnej Tauronka. Tym razem zadanie polegało na wykonaniu wspólnymi siłami makiety przedstawiającej Krainę Tauronka.
Uczniowie ustalili plan pracy, podzielili się na kilkuosobowe grupy, a następnie przydzielili zadania i wskazali osoby odpowiedzialne za ich wykonanie. Każda grupa wykonywała inne elementy makiety: szkołę, Dom Kultury, Remizę strażacką, szpital, elektrownię, linię elektryczną, oświetlenie, sklep, punkt usługowy, domy mieszkalne, drzewa, pojazdy itp. W realizacji zadań dzieci wspierali rodzice.
W wyznaczonym dniu, wszystkie grupy przyniosły wytwory swojej pracy i wspólnymi siłami stworzona została makieta Krainy Tauronka. Jest to nasza, Siedliska Kraina Tauronka, bowiem wiele modeli jest wierną kopią budynków znajdujących się w naszej miejscowości.
Realizacja projektu była wspaniałą okazją do wspólnej pracy i zabawy oraz rozwijania umiejętności współdziałania w zespole.



Zabawa karnawałowa

W dniu 3.02.2016r. w Szkole Podstawowej w Siedliskach odbyła się zabawa karnawałowa. W tym roku uczniowie mieli możliwość obejrzenia bajki pt. „Gwiazdkowy prezent” przygotowanej pod okiem p. Małgorzaty Wojtanowskiej z dziećmi z Domu Kultury w Siedliskach.
Zabawę taneczną uczniowie rozpoczęli tradycyjnie polonezem. Następnie, przy dźwiękach muzyki przygotowanej przez starszych kolegów z gimnazjum: Konrada Opałki i Szymona Dynarowicza, wszyscy świetnie się bawili. Wiele dzieci miało na sobie przepiękne kostiumy, a niektórych nie można było nawet rozpoznać!
Rodzice zadbali i poczęstunek dla zmęczonych tańcem uczniów.

 

 

Ekologicznie i karnawałowo w klasie II A

Czy z gazet, worków na śmieci , bibuły i kawałka materiału można wyczarować piękny strój karnawałowy ?
Takie pytanie zadała sobie klasa II A w ostatni dzień karnawału.  Już po kilkudziesięciu minutach okazało się , że to nie jest takie trudne. A efekt …. po prostu wspaniały!

 Bezpieczniki Taurona

 

 

 Zima w Krainie Tauronka

 


 

Proszę Państwa oto rok

 


 

Elektrowitraże

 

 

Andrzejkowy wieczór wróżb w klasie II A
W środę 25 listopada 2015 r. w Szkole Podstawowej odbyła się zabawa andrzejkowa dla całej społeczności uczniowskiej. Andrzejki są wspaniałą okazją do dobrej zabawy, a jednocześnie źródłem szacunku dla tradycji i obrzędów ludowych. Wróżby pobudzają wyobraźnię dziecięcą, pozwalają oderwać się od rzeczywistości i przenieść w świat marzeń i fantazji.
W tym dniu sala lekcyjna została zamieniona w „salę wróżb". Uczniowie klasy II A wraz z wychowawczynią zadbali o magiczny nastrój. Dzieci przyniosły świece i przygotowały wiele ciekawych wróżb. Wszyscy gorączkowo czekali na to, by dowiedzieć się, kto jako pierwszy z klasy zmieni stan cywilny, będzie bogaty i komu w życiu się powiedzie. Tak, więc każdy uczeń z niecierpliwością przekłuwał papierowe serce, aby odczytać imię swojej sympatii, losował magiczne kółka z kolorami, podnosił jedną z filiżanek i sprawdzał, co pod nią się kryje, kręcił butelką, rzucał kośćmi lub szpilkami, aby poznać swą przyszłość. Nie obeszło się bez tradycyjnego wyścigu pantofelków, lania wosku przez ucho od klucza czy wróżenia z obierek jabłka. Katalog wróżb był obszerny i bogaty, a każdy pragnął odczytać z nich coś wyjątkowego.

Wróżby dostarczyły dzieciom wiele śmiechu i radości.  Po wróżbiarskim wieczorku był czas na zabawę taneczną przy dźwiękach dobrej muzyki przygotowanej przez starszych kolegów: Szymona i Konrada z gimnazjalnej klasy III A. Zmęczeni i głodni uczniowie mogli uzupełnić swoje siły dzięki poczęstunkowi przygotowanemu przez Rodziców.

Wszyscy wspaniale się bawili, humory dopisywały, a przepowiedziana przyszłość zawsze może się spełnić. Tak naprawdę wszystko zależy od nas samych. Warto o tym pamiętać!



Jak powstaje wiatr?
W dniu 10 listopada 2015 r. uczniowie klasy II A mieli trudne zadanie do rozwiązania – odpowiedź na pytania: „Co to jest wiatr?, Jak powstaje?, Jakie są jego rodzaje?, Do czego jest potrzebny?, Jak człowiek wykorzystuje siłę wiatru?”. Aby odpowiedzieć na te pytania dzieci wykonywały różne doświadczenia: z balonami, skrawkami papieru, piórkami oraz papierową łódką na wodzie. Uczniowie, dzięki prezentacji multimedialnej poznawali, jak mierzymy siłę wiatru oraz nazwy wiatrów o różnej skali Beauforta. Bardzo zaciekawiło ich powstawanie górskiego wiatru halnego oraz bryzy morskiej w dzień i w nocy. Poznali również kierunki wiatru oraz charakterystyczne cechy wiatru północnego, południowego, wschodniego i zachodniego. Uczyli się wyznaczać kierunki świata na mapie i za pomocą kompasu oraz poznali różne sposoby wyznaczania kierunków świata. To były ciekawe zajęcia. Niestety deszczowa pogoda nie pozwoliła na praktyczne zajęcia wyznaczania kierunków świata w terenie.

 

Śniadanie Daje Moc!

Zespół Konkursowy klasy II A Zespołu Szkół w Siedliskach Szkoły Podstawowej im. Kardynała Stefana Wyszyńskiego przygotował Pracę Konkursową w kategorii Gazetka szkolna. Uczniowie wraz z nauczycielem przygotowali ekspozycję ścienną z okazji Dnia Śniadanie Daje Moc promującą 12 zasad zdrowego odżywiania. W dniu 6 listopada przypomniano zasady zdrowego odżywiania oraz zasady higienicznego przygotowywania posiłków. Następnie przygotowano trzy stanowiska pracy. Po umyciu rąk i ubraniu odzieży ochronnej uczniowie przystąpili do pracy. Własnoręcznie przygotowywali wesołe kanapki. Wykazali się ogromną pomysłowością. Wygląd przygotowanych kanapek zachęcał do jedzenia. Nad pracą dzieci czuwali poproszeni o pomoc rodzice i wychowawczyni. Gdy kanapki były gotowe udekorowano stół. Znalazły się na nim nie tylko kanapki ale i inne zdrowe produkty, które mogą być spożywane na śniadanie. Następnie uczniowie zaprezentowali przygotowane przedstawienie pt. „Witaminki”. Każdy z uczniów wcielił się w rolę jednej z witamin: A, B, C, D lub E. Dzięki przygotowaniom do przedstawienia uczniowie zapoznali się z rolą poszczególnych witamin w organizmie człowieka oraz produktami, w których występują. Dzieci połączyły naukę z zabawą. promujące zdrowy tryb życia i mówiące o roli witamin w życiu człowieka.

 


 

 

 

Wycieczka na cmentarz

 

 Legenda o toruńskich piernikach
21 października 2015r. uczniowie klasy II A poznawali Legendę o toruńskich piernikach. Wychowawczyni przygotowała dla swoich podopiecznych niespodziankę. Przyniosła do klasy ciasto piernikowe i każde dziecko mogło własnoręcznie rozwałkować kawałek ciasta i wyciąć foremkami różne kształty. W klasie unosił sie zapach miodu i przypraw korzennych. Gdy ciasteczka były gotowe, poprosiliśmy panią woźną o ich upieczenie. Dzieci nie mogły doczekać się wyników. Na zakończenie zajęć nadeszła upragniona chwila degustacji i wszyscy z radością zajadali się pierniczkami. To była smakowita lekcja.

 

 

Przygotowujemy wesołe kanapki
W dniu 20 października 2015 r. uczniowie klasy II A odbywali kulinarne podróże po Polsce. W swojej wyobraźni odwiedzili: Podhale, Śląsk, Kraków, Poznań i Toruń. Oglądali zdjęcia tych miejsc, słuchali charakterystycznej muzyki oraz poznawali regionalne potrawy. Wiele dzieci znało już smaki niektórych z nich.
Na zajęciach technicznych uczniowie prezentowali przyniesione warzywa, omawiali zasady higienicznego i bezpiecznego przygotowywania potraw, a następnie przystąpili do robienia kanapek. Każdy pracował samodzielnie. Takie prace sprawiają dzieciom wiele radości.
Wykonane przez uczniów wesołe kanapki nie tylko pięknie wyglądały, co widać na zdjęciach, ale i wspaniale smakowały.
Na zakończenie zajęć wszyscy prezentowali przyniesione przepisy i połączyli je w KLASOWĄ KSIĄŻKĘ KUCHARSKĄ, do której okładkę wykonał sekretarz naszej klasy – Kacper Szwala.
Chętnych zapraszamy do korzystania z naszej książki.

 

 

 „Samo zdrowie” – jesienne surówki i sałatki
W dniu 19 października 2015 r. w klasie II A panowało wielkie poruszenie. Uczniowie mieli pracować w trzech grupach. Każda grupa miała wykonać sałatkę lub surówkę zgodnie z przepisem. Uczniowie już na przerwie przygotowali stanowiska pracy, co spowodowało konieczność zmiany zaplanowanego przez nauczyciela toku lekcji.
Zaczęliśmy, zatem od omówienia zasad higieny i bezpieczeństwa oraz starannego umycia rąk. Wszyscy ochoczo przystąpili do pracy. Podzielili między siebie poszczególne czynności i zgodnie pracowali. Po skończeniu i uporządkowaniu stanowisk, rozmawialiśmy na temat wartości odżywczych przygotowanych potraw, a następnie przystąpiliśmy do degustacji. Wszystkim smakowały przyrządzone sałatki i surówki.
Po posiłku uczniowie poznawali tajniki rozpoznawania smaków, oglądali zdjęcia języka i kubków smakowych w powiększeniu. Przeprowadziliśmy też doświadczenie smakowe. Przygotowaliśmy 4 kubki napełnione do połowy przegotowaną, letnią wodą. Do pierwszego wsypaliśmy łyżeczkę soli, do drugiego – łyżeczkę cukru, do trzeciego wlaliśmy łyżkę soku z cytryny, a do czwartego – zaparzoną saszetkę kawy zbożowej. W każdym kubku dokładnie wymieszaliśmy zawartość. Uczniowie kolejno podchodzili do stolika, maczali patyczki z wacikiem w wybranym płynie i dotykali nimi różnych miejsc na języku. Następnie nanosili swoje spostrzeżenia na mapie języka. Tak powtarzali swoje badanie z każdym płynem. Wszystkie dzieci przekonały się, że smak słodki i słony najmocniej odczuwają z przodu języka, smak kwaśny po bokach, a smak gorzki z tyłu.
Później uczniowie kosztowali paluszków słonych i parówki i poznawali smak „umami”, czyli smakowity, wyborny, bogaty, „mięsny”, „rosołowy”. Na zakończenie zajęć określaliśmy jadalne części warzyw.
Dobrym pomysłem na zadanie domowe było napisanie na kartce formatu A-4, dowolnego przepisu na potrawę z warzyw lub owoców. Dzięki temu powstanie nasza klasowa książka kucharska.

 

 

 Gospodarstwa ekologiczne
W dniu 12 października 2015 r. uczniowie klasy II A rozmawiali o gospodarstwach przyjaznych przyrodzie. Prezentowali swoje wiadomości na temat jesiennych prac na polach, w gospodarstwach i sadach. Poszerzyli wiedzę na temat gospodarstw ekologicznych i agroturystycznych oraz żywności ekologicznej i sposobach jej oznaczania. Uczniowie pracowali w grupach i przygotowywali argumenty za i przeciw na temat stwierdzeń:
 Gospodarstwa agroturystyczne są dobrym pomysłem.
 Lepiej spędzać wakacje na wsi niż w mieście.
 Ekologia przyczynia się do ochrony przyrody.
Żywność ekologiczna jest zdrowa.
Oczywiście nie mogło zabraknąć na lekcji doświadczeń, które dzieci tak bardzo lubią. Tym razem było to rozpoznawanie warzyw za pomocą zmysłów dotyku i węchu.
Cieszymy się, że mieszkamy na wsi i mamy możliwość jedzenia smacznych warzyw i owoców uprawianych w przydomowych ogródkach i sadach.

 

 

 „Piękna i Bestia” – spektakl Teatru Współczesnego z Krakowa
W dniu 7 października 2015 r. uczniowie klas I – III oraz chętne dzieci z oddziału przedszkolnego mieli okazję obejrzeć sztukę „Piękna i Bestia” w wykonaniu aktorów Teatru Współczesnego z Krakowa. Dzieci poznały historię dobrej i pięknej Belli, która udała się do mrocznego zamku Bestii i chcąc ocalić życie ojca, została zamiast niego w niewoli. Dzieci podziwiały wspaniałą grę aktorów, bajkową scenografię, kolorowe kostiumy i piękne piosenki, które przeniosły ich w magiczny świat baśni.
Spektakl przeniósł młodych widzów w świat baśni i dostarczył im wielu wrażeń. W mądry sposób opowiedział o istocie miłości. Pokazał, że w każdym można dostrzec dobro i wrażliwość, a w życiu tak naprawdę najważniejsze jest to, co niewidoczne dla oczu...

 

 

 Rozpoznajemy drzewa
W dniach od 30 września do 2 października 2015 r. uczniowie klasy II A kontynuowali odkrywanie tajemnic lasu. Odwoływali się do obserwacji dokonanych na wycieczce, wykorzystywali karty drzew, przyniesione do klasy okazy przyrody, prezentacje multimedialne i ćwiczenia interaktywne oraz wykonywali doświadczenia. Uczniowie oglądali zebrane liście i gałązki drzew liściastych i iglastych, nasiona i szyszki. Opisywali wygląd drzew, oglądali książki i atlasy o roślinach i zwierzętach. Poznawali budowę drzewa, warstwową budowę lasu oraz życie w każdej warstwie. Pracowali w grupach dobierając opisy zwierząt do ich ilustracji. Ćwiczyli rozpoznawanie liści różnych gatunków drzew. Czytali tekst z podziałem na role, wcielając się w drzewa.
Wielką atrakcją był tajemniczy gość, który przybył do naszej klasy na jednym z liści. Był to mały ślimak. Dzieci zatroszczyły się aby bezpiecznie dotarł na łąkę.

 

Wycieczka do lasu
Klasa II A wybrała się na wycieczkę do pobliskiego lasu w dniu 29 września 2015 r. Celem wycieczki była obserwacja warstw lasu, zbieranie okazów przyrodniczych i rysowanie przyrody. Po dotarciu na miejsce uczniowie poznali warstwową budowę lasu oraz budowę drzewa. Następnie podzielili się na trzyosobowe grupy. Każda z grup miała dokonać obserwacji innego drzewa. Były to: sosna, grab, dąb, kasztanowiec, brzoza i lipa. Wskazówką do prawidłowego wykonania zadania były karty pracy z poleceniami. Uczniowie w grupach rozdzielili między siebie zadania. Jedni rysowali obrazek wyznaczonego drzewa i miejsca, w którym rośnie, inni wykonywali odbitkę jego kory, a jeszcze inni szukali liści i próbowali je opisać. Po powrocie do szkoły każda z grup wykonała planszę swojego drzewa oraz zaprezentowała przed klasą wyniki swojej pracy dopełniając je ciekawostkami. Uczniowie wiele nauczyli się od siebie nawzajem.
 

 Zmysły
W dniu 14 września 2015 r. uczniowie klasy II A zajmowali się bardzo ciekawym zagadnieniem – rolą zmysłów w życiu człowieka. Uczniowie zastanawiali się nad znaczeniem słuchu, wzroku, mowy, węchu oraz sprawności manualnej w procesie uczenia się. Przeprowadzili kilka ciekawych doświadczeń: rozpoznawali różne dźwięki, słuchali kilku rodzajów muzyki, sprawdzali swoją sprawność manualną wycinając pasek z papierowego koła w taki sposób, aby był jak najdłuższy, rozpoznawali za pomocą węchu różne substancje. Uczniowie rozmawiali o różnych źródłach hałasu i poznali jego wpływ na zdrowie i samopoczucie człowieka. Teraz bardziej doceniają rolę każdego ze swoich zmysłów.

 

Oto my – klasa II A
Uczniowie klasy II A postanowili zrobić sobie zdjęcia na początku roku szkolnego, aby móc porównać swój wygląd na zakończenie roku. Klasa II A liczy 18 uczniów. Są to:
1.    Augustyn Marcin
2.     Bałut Sebastian Jan
3.    Cygnar Mateusz Marcin
4.    Gacek Marcin
5.    Hadas Katarzyna Zofia
6.    Kiełtyka Janusz Wojciech
7.    Michalik Dariusz Piotr
8.    Pacana Milena Karolina   
9.    Peszka Martyna
10.    Piórkowski Michał Marcin
11.    Sarad Anna Karolina
12.    Sterkowiec Katarzyna Karolina
13.    Szwala Kacper
14.    Urbanek Weronika Wiktoria
15.    Wajda Dawid
16.    Wajda Emilia Patrycja
17.    Wajda Martyna
18.    Wiktorek Oliwia Klaudia

 

Bezpieczeństwo w szkole i na drodze
W dniu 7 września 2015 r. w klasie II A odbyła się bardzo ważna lekcja dotycząca bezpieczeństwa w szkole oraz w drodze do szkoły i do domu.
Wybraliśmy się na krótką wycieczkę. Najpierw przypomnieliśmy sobie drogę ewakuacyjną z naszej klasy na zewnątrz budynku. Uczyliśmy się odczytywać znaki informujące o drodze ewakuacji i przeprowadziliśmy próbną ewakuację. Następnie udaliśmy się na pobliskie skrzyżowanie dróg i przejście dla pieszych. W terenie przypomnieliśmy sobie zasady bezpiecznego przechodzenia przez jezdnię i ćwiczyliśmy tę umiejętność. Po powrocie do szkoły uczyliśmy się czytać plany ewakuacji budynku i omawialiśmy drogi ewakuacji z tych sal, w których mamy lekcje.

 

 

Wakacyjne skarby
W dniu 3 września 2015 r. wszyscy uczniowie przynieśli do szkoły wakacyjne pamiątki. Dzieci oglądały swoje skarby, opowiadały, w jaki sposób je pozyskały oraz jakie wspomnienia się z nimi wiążą. Następnie uczniowie pracowali w trzech grupach analizując Skarby Ziemi: bursztyny, amonity i sole. Każda z grup prezentowała swoje wiadomości zdobyte na podstawie przeczytanych wiadomości i przeprowadzonych doświadczeń.
W dalszej części zajęć dzieci poznały legendę „Wiano Świętej Kingi”, oglądały zdjęcia Kopalni Soli w Wieliczce, dowiedziały się wielu informacji dotyczących soli oraz wspominały wycieczkę do Kopalni Soli w Bochni, którą odbyły w ubiegłym roku szkolnym.
Nadszedł wreszcie czas, na który czekali wszyscy młodzi naukowcy – wykonywanie doświadczenia. Uczniowie z zapałem przystąpili do pracy. Przygotowali słoiczek, ciepłą wodę, sól i mieszali, mieszali, mieszali... aż sól się rozpuściła. Do otrzymanego roztworu wpuścili nitkę, której drugi koniec był przymocowany do patyczka. W ciągu kolejnych dni uważnie obserwowali, co dzieje się w słoiczkach. Efektem końcowym tego doświadczenia były pięknie wykształcone kryształki soli, przytwierdzone do nitek. Dzieci były bardzo dumne z wyników.

 

 

 

 

bottom
Copyright © 2018 Zespół Szkół w Siedliskach